SEO nedir sorusunun cevabı, bir web sitesi hakkında arama motorları için yapılan tüm iyileştirme çalışmaları olarak tanımlanabilir. İnternet üzerinden bilgi ve ürün aramak için kullanılan arama motorları, bu özellikleri ile web platformlarının en büyük ziyaretçi ve müşteri kaynaklarıdır. Arama sonuçlarında müşterilerin büyük bir çoğunlukla ilk sayfalardaki siteleri ziyaret etmeleri, zamanla bu sektörün oluşmasını ve önem kazanmasını sağlamıştır.

SEO, ilgili anahtar kelimelerle arama motorlarında daha üst sıralarda yer alarak bu kelimelere ait arama trafiğinde en yüksek ziyaretçi sayısına ulaşmayı hedefler. SEO çalışmaları ise bu bağlamda web sitelerini tüm yönleriyle arama motorlarına uyumlu hale getirerek ziyaretçilerine daha kolay ve hızlı ulaşabilecekleri bir web platformu sunmayı amaçlar. Bu yönüyle SEO, web sitelerinin daha anlaşılır, kolay kullanıma sahip ve ziyaretçiye aradığı şeyi verebilecek seviyeye gelmesine de yardımcı olur. 

 

1.Adım :

Hedef Kitlenin Belirlenmesi

Anahtar kelime analizi: Sektöre göre uygun anahtar kelime analizi hedef kitleye uygun aranma hacmi yüksek kelimelere odaklanılarak yapılır. Belirlenen anahtar kelimeler doğrultusunda site içerikleri optimize edilir, URL yapıları güncellenir.

Rakip analizi: Sektördeki rakiplerinizi inceleyerek, belli bir dönem içerisinde organik trafiğinizde büyüme, organik trafiğin ciroya olumlu yansıması ve doğru anahtar kelimelerde arama sonuçlarındaki görünürlük hedeflenir.

Sektörel Analiz: Rakip analizi doğrultusunda sektörün rekabet oranı incelenir ve hedefler bu doğrultuda belirlenir.

2.Adım:

Kullanıcı Kazanımı

İçerik optimizasyonu: Hedef kitlenize uygun ve aranma hacimleri yüksek anahtar kelimeleri içeren ziyaretçi dostu içerikler SEO‘ya uygun içerik olarak tanımlanabilir. Web sitesi içerikleri bu şekilde düzenlenir.

Mobil uyumluluk: Mobil uyumlu web siteleri, mobil uyumlu olmayan web sitelerine oranla daha üst sıralarda yer almaktadır. Bu doğrultuda web siteleri mobil uyumlu olacak şekilde düzenlenir.

Kullanıcı deneyimi: Kullanıcı deneyimi esas alınarak site içi etkileşim kontrolleri sağlanır.

3.Adım:

Davranış Ölçümleme

Düzenli kontroller: Yapılan düzenlemelerin yazılımsal bir sorun ya da güncelleme ile bozulması mümkündür. Bu yüzden proje düzenli aralıklarla sürekli kontrol edilir.

Veri kontrolleri: Açılış sayfaları, en çok ziyaret alan sayfalar, organik trafik artışları, yeni kullanıcı artış oranları gibi veriler aylık, yıllık gibi periyotlar için incelenirken; aylık ya da sezonluk karşılaştırmalı olarak da incelenir.

Kullanıcı analizleri: Site içi kullanıcı davranışları optimizasyonlar konusunda ipuçları verir. Bu yüzden optimizasyonlar kullanıcı analizleri doğrultusunda yapılır.

 

Stratejik SEO çalışmalarının faydaları nelerdir?

  • Organik olarak web sitenize trafik çekersiniz
  • Marka Bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur
  • Adwords bütçenizi düşürebilirsiniz
  • Uzun vadeli pazarlama çalışmaları için idealdir
  • SEO çalışmalarından daha kaliteli trafik gelir
  • Mobil arama sorgularında üst sıralarda yer almaya başlarsınız
  • Yeni hedef kitlelere ulaşmayı sağlar
  • Rakiplerin önüne geçmenizi sağlar
  • Lokal SEO çalışmaları ile mağazaya trafik çekilebilir
  • Üst sıralarda çıkmak, 7/24 tanıtım yapmanızı sağlar